Реформаційні процеси, що відбуваються у сучасному
освітньому просторі, вимагають пошуку нових підходів до вирішення проблеми
наступності, що допомагає успішному розв'язанню завдань безперервної освіти.
Реалізація принципу безперервності освіти
починається із забезпечення наступності між першими її сходинками – дошкільною
і початковою ланками. Наступність утворює простір для реалізації в
педагогічному процесі дошкільного навчального закладу і початкової школи
єдиної, динамічної та перспективної системи виховання і навчання, що сприяє
зближенню умов виховання і навчання старших дошкільників і молодших школярів.
Завдяки цьому перехід до нових умов шкільного навчання здійснюється з
найменшими для дітей психологічними труднощами. При цьому забезпечується
природне і комфортне їх входження в нові умови, що сприяє підвищенню ефективності
виховання і навчання учнів з перших днів перебування в школі.
Саме для вирішення таких проблем 01 листопада 2013
року методичним кабінетом відділу освіти проведено методичний міст "Адаптація
першокласників до нових умов шкільного життя: проблеми та шляхи їх розв’язання",
учасниками якого були слухачі динамічної
групи "Наступність": учителі 1-их класів, вихователі старших груп, практичні
психологи загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів району (керівники
груп: Стасюк А.М., заступник директора з навчально-виховної роботи
Бородянської СЗОШ І-ІІІ ступенів №2, Малюк В.М., соціальний педагог
Немішаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Киричок О.П., заступник директора з
навчально-виховної роботи Тетерівської ЗОШ І-ІІІ ступенів). Всього в заході взяло участь 63 особи.
Учасники методичного моста,
працюючи в трьох навчальних закладах
методичних округів району (Здвижівська, Луб'янська, Майданівська загальноосвітні школи І-ІІ ступенів),
ознайомились з виступами "Взаємодія практичних психологів дошкільних та
загальноосвітніх навчальних закладів щодо забезпечення наступності", які
підготували практичні психологи Окунєва Т.Ф., Болбот Т.О., Самойленко Л.П.,
Дємєнтьєва С.В., Мусієнко М.І. Цікаво та змістовно з аспектами соціального розвитку дітей дошкільного віку як чинником адаптації
майбутніх першокласників до умов шкільного життя ознайомила присутніх Малюк
В.М., соціальний педагог Немішаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1.
Фрагменти інтегрованих занять у 1-их класах із введенням різних видів дитячої діяльності творчого
характеру (самодіяльних ігор, драматизацій, технічного і художнього
моделювання, експериментування, словесної творчості, музичних, танцювальних
імпровізацій) показали вчителі Сироватка Т.В., Косян М.Г., Верес Р.В.
Ознайомили зі змістом
Державного стандарту початкової загальної освіти учасників динамічної
групи Стасюк А.М., керівник групи Бородянського методичного округу, Башинська
Л.Б., вчитель початкових класів Тетерівської ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Ніни Сосніної.
Практичні заняття
учасників групи за участю методистів методичного кабінету відділу освіти Гарась
Г.М., Юрченко О.В., Ярошенко О.П. були спрямовані на удосконалення форм
організації і методів навчання як у дошкільних закладах, так і в початковій
школі.
|